De belangrijkste verschillen tussen begroting en rekening zijn:
Samenkracht en burgerparticipatie
Taakveld: | 6.1 | Samenkracht en burgerparticipatie | |
---|---|---|---|
Lasten | - 20.114 | Voordeel | Diverse verschillen onder € 12.500. |
Lasten | - 16.070 | Voordeel | In 2021 zijn van het Rijk middelen voor het preventieakkoord ontvangen, deze worden vanwege COVID-19 doorgeschoven naar 2022. |
Lasten | - 36.184 | ||
Baten | 22.571 | Nadeel | De extra middelen voor het sportakkoord zijn verantwoord op taakveld 5.1. |
Baten | 22.571 |
Wijkteams
Taakveld: | 6.2 | Wijkteams | |
---|---|---|---|
Lasten | - 31.182 | Voordeel | De inzet voor het sociaal team liep via de loonkosten, waardoor hier een budgettair voordeel zit ten opzichte van de begroting. |
Lasten | - 14.128 | Voordeel | De kosten voor cliëntondersteuning vielen in 2021 lager uit. |
Lasten | 3.691 | Nadeel | Diverse verschillen onder € 12.500. |
Lasten | - 41.619 | ||
Baten | - 4.291 | Voordeel | Diverse verschillen onder € 12.500. |
Baten | - 4.291 |
Inkomensregelingen
Taakveld: | 6.3 | Inkomensregelingen | |
---|---|---|---|
Lasten | - 77.360 | Voordeel | Voor uitvoering van de TONK-regeling was € 80.000 ontvangen. Er is in 2021 echter nauwelijks een beroep op de regeling gedaan. |
Lasten | - 40.103 | Voordeel | De uitkeringen in het kader van de Participatiewet vielen lager uit dan begroot. |
Lasten | - 28.821 | Voordeel | Diverse verschillen onder € 12.500. |
Lasten | 584.781 | Nadeel | Deze kosten hebben betrekking op de uitvoering van de TOZO-regeling. |
Lasten | 438.497 | ||
Baten | - 571.135 | Voordeel | Dit betreft de bijdrage van het Rijk voor uitvoering van de TOZO-regeling. Dat baten en lasten voor de TOZO niet op nul lopen heeft te maken met de eigen uitvoeringskosten. |
Baten | 12.097 | Nadeel | Diverse verschillen onder € 12.500. |
Baten | 20.703 | Nadeel | De rijksbijdrage voor de Participatiewet lag lager dan begroot. |
Baten | 80.000 | Nadeel | Voor uitvoering van de TONK-regeling was € 80.000 ontvangen, deze zijn verantwoord als onderdeel van algemene uitkering op taakveld 0.7. |
Baten | - 458.335 |
Begeleide participatie
Taakveld: | 6.4 | Begeleide participatie | |
---|---|---|---|
Lasten | - 6.051 | Voordeel | Diverse verschillen onder € 12.500. |
Lasten | - 6.051 | ||
Baten | - 14.407 | Voordeel | Diverse verschillen onder € 12.500. |
Baten | - 14.407 |
Arbeidsparticipatie
Taakveld: | 6.5 | Arbeidsparticipatie | |
---|---|---|---|
Lasten | - 34.274 | Voordeel | Het budget voor re-integratie en participatie is in 2021 tussentijds verhoogd. De kosten kwamen uiteindelijk toch enigszins lager uit. |
Lasten | - 34.274 |
Maatwerkvoorzieningen (WMO)
Taakveld: | 6.6 | Maatwerkvoorzieningen (WMO) | |
---|---|---|---|
Lasten | 5.035 | Nadeel | Diverse verschillen onder € 12.500. |
Lasten | 5.035 |
Maatwerkdienstverlening 18+
Taakveld: | 6.71 | Maatwerkdienstverlening 18+ | |
---|---|---|---|
Lasten | 4.237 | Nadeel | Diverse verschillen onder € 12.500. |
Lasten | 4.237 | ||
Baten | - 51.620 | Voordeel | De eigen bijdrage voor de WMO viel met name door nabetalingen uit 2020 hoger uit. |
Baten | - 51.620 |
Maatwerkdienstverlening 18-
Taakveld: | 6.72 | Maatwerkdienstverlening 18- | |
---|---|---|---|
Lasten | 233.477 | Nadeel | De specialistische jeugdzorgkosten zijn in 2021 verder toegenomen, met name op het gebied van ambulant en JGGZ. |
Lasten | 233.477 | ||
Baten | - 18.981 | Voordeel | De afrekening van het transformatiebudget leverde uiteindelijk nog een voordeel op van bijna 19k. |
Baten | - 18.981 |
Geëscaleerde zorg 18-
Taakveld: | 6.82 | Geëscaleerde zorg 18- | |
---|---|---|---|
Lasten | 30.641 | Nadeel | De kosten voor de landelijk georganiseerde jeugdzorg vielen in 2021 hoger uit. |
Lasten | 30.641 |